Pokémon Türkiye Forumları | Pokémon ve Anime Paylaşım Platformu

Tam Versiyon: Dünya Haritası Nasıl DeğŸiŞtirilir (Anlatım)
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Dünya Haritasını DeğŸiŞtirme
Rom Türü = Firered / LeafGreen
1. BaŞlayalım
2. Dünya Haritasını Bulalım
3. YaptığŸımız Dünya Haritasını İnsert Yapalım
4. Tilemap yapalım ve bunu import edelim


1. BaŞlayalım

Merhaba, size Firered versionda dünya haritasının nasıl değŸiŞtirileceğŸini göstereceğŸim

2. Dünya Haritasını Bulalım

YapacağŸımız Dünya Haritası 208x144 ya da 192x144  boyutlarında olmalıdır.
ve dünya haritanız 256 Tiles dan fazla olmamalı. EğŸer yaptığŸınız dünya haritasında Zorlu Tileslar varsa Bunu değŸiŞtirmelisiniz
Rota ve Şehir noktaları 8x8 boyutunda olmak zorunda çünkü oyunun içinde sadece 8x8 tileslar mevcut

3. YaptığŸımız Dünya Haritasını İnsert Yapalım
Sanırım en kolay adım bu. Unlz GBA da Romumuzu açıyoruz ve 190 - 195 arasında haritamızı Siyah beyaz olarak gösteriyoruz

[Resim: 6.PNG]

Şimdi Resmi Kaydedip Paintte açalım

[Resim: 7.PNG]


Şimdi Yeni Haritamızı bu dosyanın içine alıp aynı boyutlarda kalmalı kaydediyoruz.
Tekrar Unlz GBA yı açııyoruz ve Haritamızın olduğŸu sprite a gidiyoruz. İnsert butonuna bastıp haritamızı seçiyoruz ve Export Pallette ticki hariç diğŸerlerini seçiyoruz. Ve yeni bir OFFSET tanımlıyoruz
[Resim: 8.PNG]


4. Tilemap Yapalım ve bunu İmport edelim

Bunu yapmadan önce haritaya oyunda baktıysanız Kötü görünecektir değŸil mi?
Burda NTME ( Son sürüm daha basit ) programına ya da baŞka bir Tilemap oluŞturabileceğŸimiz Programa ihtiyacımız var.
NTME programını açalım. File > Open Tileset yapalım
Daha sonra aŞağŸıdaki boŞ kısıma Tilesetin aynısını Resimleyelim. Biraz UğŸraŞtırıcı...
NTME son versionda Daha kolay yapabilirsiniz
Yaptıktan sonra File > Save tilemap diyelim ve NTME den çıkalım.
[Resim: 9.PNG]


Son olarak , Tekrar Unlz GBA yı bir kez daha açalım. Haritamızın olduğŸu sprite a gidelim. ve File > Load raw diyelim. ve import edelim.
daha sonra Roma yazmanız gerekiyor. Write to rom diyelim ve KarŞımıza gelen ekranda Hepsine Tick atıp Yeni bir OFFSET belirleyelim.
Kaydedip çıkalım. ve Romumuzu HEX Editörde açalım
AŞağŸıda verilen Offsetlerden bi tanesi sizin romunuzda mevcut. Bunlar Eski TileMaplara ait offsetler



Spoiler:
Search in: POKEMON FIREBPRE
$3F089C
$3F0AFC
$3F0C0C
$3F0CF0

Search in: POKEMON LEAFBPGE
$3F06D8
$3F0938
$3F0A48
$3F0B2C

Search in: POKEMON FIREBPRD
$3F00F4
$3F0354
$3F0464
$3F0548

Search in: POKEMON LEAFBPGD
$3EFF30
$3F0190
$3F02A0
$3F0384

Search in: POKEMON FIREBPRI
$3E7B58
$3E7DB8
$3E7EC8
$3E7FAC

Search in: POKEMON LEAFBPGI
$3E7994
$3E7BF4
$3E7D04
$3E7DE8

Search in: POKEMON FIREBPRS
$3EAB70
$3EADD0
$3EAEE0
$3EAFC4

Search in: POKEMON LEAFBPGS
$3EA9AC
$3EAC0C
$3EAD1C
$3EAE00

Search in: POKEMON FIREBPRF
$3E8E58
$3E90B8
$3E91C8
$3E92AC

Search in: POKEMON LEAFBPGF
$3E8C94
$3E8EF4
$3E9004
$3E90E8


Benim Buna ihtiyacım var


Spoiler:
Search in: POKEMON FIREBPRD
$3F00F4
$3F0354
$3F0464
$3F0548


Ben ilk Offseti alacağŸım. Normal Haritanın Tilemapi
Şimdi de AŞağŸıdaki gibi biŞey yapalım

[3F][00][F4] -> [F4][00][3F]+[08] -> F4003F08.
Bunu romunuzda arattırın Mutlaka Bulacaksınız. Offsetinizi alın ve değŸiŞtirin ( benimki $810000 -> 00008108

Hepsi Bu kadar.

Dip not : Bu makale pokecommunityden ingilzice olrak alınmıŞtır. LJeviri tamamiyle bana aittir.
Dip not 2 : Bu da WorldMap için kullanacağŸınız color set [Resim: Colour+Pack+RSE.PNG]
Resimlerde problem var sanırım.
Uyarın için teşekürler.
Düzelttim.