Pokémon Türkiye Forumları | Pokémon ve Anime Paylaşım Platformu

Tam Versiyon: Status Hakkında
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Status Nedir?
  Eğer oyunlarla ilgileniyorsanız ve pokemon incelemelerine de baktıysanız mutlaka status kelimesi ile karşılamış olmalısınız. Şuan Pokemon Online'da yoğun bir şekilde kullanılan bir taktikdir. Status uygulanılan pokemonun dezavantajlarını arttırmaya yada oyundan tamamen düşmesine sebep olur. Keilme anlamı durum olan Status; oyunda burn, confusion, sleep gibi taktiklere verilen isimdir. Çoğu zaman bu saldırılar kullanılarak rakip karşısında üstün duruma gelinmeye çalışılır.
  İlk bilmeniz gereken; çoğunlukla saldırıların ikincil efektleri status olmanıza sebep olur. Örneğin; Thunderbolt saldırısının ikincil etkisi paralyz yapmasıdır. Ancak Thuder Wave'in birincil etkisi paralyz yapmasıdır. Thuderbolt'un paralyz yapmak için %10 şansı varken Thunder Wave'in %100 şansı vardır. Aynı zamanda ikincil efektlerin şansını arttıran Serene Grace gibi bir ability vardır. Örneğin Body Slam'in paralyz yapma şansı %30 iken Serene Grace ile kullanıldığında %60 olur.

Nasıl korunulur?
- Saldırıların ikincil efektlerini engelleyen Shield Dust ability'si vardır.
- Taunt hareketi status yapan saldırıları engeller. Taunt'u önce vurabilmek için Prankster ability'sine sahip bir pokemon kullanabilirsiniz.
- Wonder Skin ability'si olan bir pokemon'da status alma ihtimalini %50 azaltır.Magic Bounce ability'si yada Magic Coat saldırısı gelen status saldırısını geri yansıtır. Magic Coat'ın priority seviyesi +4 olduğu için rakibe daima önce vurur. Magic Bounce yalnızca yarı status saldırıları engeller. Yarı status ve esas status konusu aşağıda yer alıyor.
- Synchronize, siz status olduğunuzda rakibide status yapar.
- Safe Guard 5 tur boyunca esas status'leri engeller.
- Güneşli havada Leaf Guard ability'si esas status saldırılarını engeller.
- Rest hareketi 3 tur uyuma karşılığında status'ü iyileştirir.


Esas Status(Primary Status)
Burn (BRN)
  Burn, fiziksel ofansif pokemonlara karşı çok etkili bir silahtır. Rakibinizi yakarak her tur %12.5 HP'sini azaltmanızı sağlar. Aynı zamanda pokemonun fiziksel gücünü yarıya indirir. Ancak Burn special bir rakibe karşı kullanıldığında fazla etkili olamayan bir statustür.

Burn yapan saldırılar;

Saldırı İsmi – Accuracy – Yakma Şansı
B harfi berlirsiz anlamına gelmektedir.


Blaze Kick - 90% - 10%
Blue Flare - 85% - 20%
Ember - 100% - 10%
Fire Blast - 85% - 10%
Fire Fang - 95% - 10%
Fire Punch - 100% - 10%
Flame Wheel - 100% - 10%
Flamethrower – 100%10%
Flare Blitz - 100% - 10%
Heat Wave - 90% - 10%
Ice Burn - 90% - 30%
Inferno - 50% - 100%
Lava Plume - 100% - 30%
Sacred Fire - 95% - 50%
Scald - 100% - 30%
Searing Shot - 100% - 30%
Tri Attack - 100% - 6.67%
Will-O-Wisp - 75% - 100%

  Aynı zamanda Flame Body abilitysi olan pokemonlara fiziksel saldırı yapıldığında saldıranın %30 yanma şansı vardır. Ve Flame Orb itemi kullanıcısını yakan bir itemdir.


Freeze (FRZ)
  Rakibi dondurma şansınız bütün saldırılarla %10 yada altıdır. Yani rakibi dondurmak oldukça zor. Donan pokemonlar hiçbir şekilde hareket edemezler. Her tur çözülmek için %20 şansı vardır. Ancak Magma Armor abilitysi olan pokemonlar donduktan bir tur sonra buzu çözülür. Yada Shield Dust kullanan pokemonların donma şansı hiçbir zaman yoktur.

Freeze yapan saldırılar;

Blizzard - 70,00% - 10%
Ice Beam - 100% - 10%
Ice Fang - 95% - 10%
Ice Punch - 100% - 10%
Powder Snow - 100% - 10%
Tri Attack - 100% - 6.67%


Paralysis (PAR)
  Paralyz yavaş pokemonlar için her zaman kurtarıcı olmuştur. Aynı zamanda ofansif pokemonların paralyz olması onların sonunu getirebilir. Paralyz olan bir pokemon'un hızı %75 azalır. Ve Paralyz olan pokemon %25 ihtimalle hiçbirşey yapamayabilir. Ancak Ground tipi pokemonlara elektrik saldırılarıyla paralyz yapmak mümkün değildir. Motor Drive ve Lightningrod abilitysine sahip olan pokemonlarda paralyz olmaz. Light Ball kullanan pokemonlar ise bir tur sonra paralyz olurlar.

Paralyz yapan saldırılar;

Body Slam - 100% - 30%
Bolt Strike - 85% - 20%
Bounce - 85% - 30%
Discharge - 100% - 30%
Dragon Breath - 100% - 30%
Force Palm - 100% - 30%
Freeze Shock - 90% - 30%
Glare - 90% - 100%
Lick - 100% - 30%
Spark - 100% - 30%
Stun Spore - 75% - 100%
Thunder - 70,00% - 30%
Thunderbolt - 100% - 10%
ThunderPunch - 100% - 10%
Thundershock - 100% - 10%
Thunder Fang - 95% - 10%
Thunder Wave - 100% - 100%
Tri Attack - 100% - 6.67%
Volt Tackle - 100% - 10%
Zap Cannon - 50% - 100%


Poison (PSN)
  Çok etkili bir statustür. Zehirlenen pokemonun HP'si her tur %12.5 azalır. Bad Poison olan pokemonların zaman geçtikçe daha çok HP'si eksilmeye başlar. Öyle bir zaman gelirki Recover kullanıcıları bile hiç saldırı almadan KO olabilirler. Bad Poison olan pokemonların aldığı zarar her tur %6.5 artar. Ancak Steel tipi pokemonlar zehirlenmeye karşı bağışıktır.
  Poison Heal pokemonları zehirlendiklerinde HP'si her tur 1/8 oranında dolar. Toxic Boost pokemonları zehirlendiklerinde hızları %50 artar. Toxic Orb itemi kullanıcısını bir tur sonra zehirler. Poison Touch pokemonlarına fiziksel saldırı geldiğinde saldıranın %30 zehirlenme ihtimali vardır.

Zehirleyen saldırılar;

Cross Poison - 100% - 10%
Gunk Shot - 70% - 30%
Poison Gas – 80% - 100%
Poison Jab - 100% - 30%
Poison Sting - 100% - 30%
Poison Tail - 100% - 10%
PoisonPowder - 75% - 100%
Sludge - 100% - 30%
Sludge Bomb - 100% - 30%
Sludge Wave - 100% - 10%
Smog - 70% - 40%
Toxic Spikes* - B - 100%
Twineedle - 100% - 36,00%

Bad Poison yapan saldırılar;

Poison Fang - 100% - 30%
Toxic - 90% - 100%
Toxic Spikes* - B  - 100%

NOT: Toxic Spikes vurulduktan sonra vurulan takımda pokemon değişikliği yapıldığında pokemon zehirlenir.

Sleep (SLP)
  Rakibi uyutmak çoğu zaman harika bir taktiktir. Rakip uyuduğunda hiçbirşey yapamaz. Ancak en fazla 3 tur uyuyabilir.
  Insomnia ve Vital Spirit ability'leri uykuyu engeller.

Uyutan saldırılar;

Dark Void - 80% - 100%
GrassWhistle - 55% - 100%
Hypnosis - 60% - 100%
Lovely Kiss - 75% - 100%
Relic Song - 100% - 10%
Rest - B (Self-induced) - 100%
Sing - 55% - 100%
Sleep Powder - 75% - 100%
Spore - 100% - 100%
Yawn* - B - 100%

Yawn kullanıldıktan üç tur sonra aktifleşir.



Esas Status'lerden Kurtulmak;

Aromatherapy
Kullanıcının takımındaki bütün pokemonların status'ünü iyileştirir.
Heal Bell
Kullanıcının takımındaki bütün pokemonların status'ünü iyileştirir.
Healing Wish
Kullanıcı KO olduğunda diğer pokemonların status'lerinin etkisi azalır.
Lunar Dance
Kullanıcı KO olduğunda diğer pokemonların status'lerinin etkisi azalır.
Psycho Shift
Kullanıcının takımındaki statusleri rakip takıma kaydırır.
Refresh
Burn, paralysis yada poison'u kaldırır.
Rest
Status'ü iyileştirir ancak 3 tur uyutur.
SmellingSalt
Paralyz olan pokemonun base power'ı 120 olur.
Uproar
Bütün uyuyan pokemonları uyandırır, ve 3 tur rakibin sizi uyutmasını engeller.
Wake-Up Slap
Uyanır ve 120 base gücü Fight tipi saldırı yapar.
Healer
Double ve Triple maçlarda statusleri kaldırmak için %30 şansı vardır.
Hydration
Yağmur yağdığında status'ü kaldırır.
Natural Cure
Pokemon değiştirdiğinizde bu abilitye sahip olan pokemon esas statusleri iyileştirir.
Shed Skin
Status'ü kaldırmak için her tur %30 şansı vardır.
Aspear Berry
Donmuş pokemonun çözülmesini sağlar.
Cheri Berry
Paralyzi iyileştirir.
Chesto Berry
Bir pokemonu uyandırır.
Lum Berry
Bütün esas statusleri kaldırır.
Pecha Berry
Poison ve Bad Poison'u kaldırır.
Rawst Berry
Yanan pokemonu iyileştirir.

Yarı-Status (Pseudo-Status)
Confusion
  Oyunda fazla kullanılmayan ama etkili bir statustür. Confusion olan pokemonların vurma ihtimali %50'dir. Pokemon değiştirildiğinde etkisini kaybeder.
  Oyuncuların büyük çoğunluğu takımlarını Confusion'a karşı kullanılmak üzere değil, Daha çok Poison, Burn, Sleep gibi statuslere karşı kullanmak  için kuruyorlar. Bazı oyuncular Special pokemonları için Atk IV'sini 0 verip confusion'un etkisini azaltmaya çalışıyorlar. Yada Own Tempo, Tangled Feet gibi abilityler kullanarak confusiona dayanıklı olmaya çalışıyorlar. Ancak birçok oyuncu bu taktiği tercih etmediğinden bu şekilde takım düzenleyenlerin sayısı oldukça azdır. Bu yüzde Confusion kullanıldığında rakipleriniz hazırlıksız yakalanır.

Confusion yapan saldırılar;
Chatter - 100% - Doğrulanmamış
Confuse Ray - 100% - 100%
Confusion - 100% - 10%
Dizzy Punch - 100% - 20%
DynamicPunch - 50% - 100%
Flatter - 100% - 100%
Hurricane - 70% - 30%
Outrage - B - 100% (2-3 tur sonra)
Petal Dance - B - 100% (2-3 tur sonra)
Psybeam - 100% - 10%
Rock Climb - 85% - 20%
Signal Beam - 100% - 10%
Supersonic - 55% - 100%
Swagger - 90% - 100%
Sweet Kiss - 75% - 100%
Teeter Dance - 100% - 100%
Thrash - B - 100% (2-3 tur sonra)
Water Pulse - 100% - 20%

Flinch
  Oyunda artık daha fazla kullanılmaya başlayan Flich rakibinizin vurmasını engeller. Genellikle Flich ikincil bir etkidir. Bu yüzden Serene Grace gibi ability ile kullanıldığında harika bir stratejiye dönüşebilmektedir.

Flinch yapan saldırılar;

Air Slash - 95% - 30%
Astonish - 100% - 30%
Bite - 100 - 30%
Bone Club - 85% - 10%
Dark Pulse - 100% - 20%
Dragon Rush - 75% - 20%
Extrasensory - 100% - 10%
Fake Out - 100% - 100%
Fire Fang - 95% - 10%
Headbutt - 100% - 30%
Heart Stamp - 100% - 30%
Hyper Fang - 90% - 10%
Ice Fang - 95% - 10%
Icicle Crash - 90% - 30%
Iron Head - 100% - 30%
Needle Arm - 100% - 30%
Rock Slide - 90% - 30%
Rolling Kick - 85% - 30%
Sky Attack - 90% - 30%
Snore - 100% - 30%
Steamroller - 100% - 30%
Stomp - 100% - 30%
Thunder Fang - 95% - 10%
Twister - 100% - 20%
Waterfall - 100% - 20%
Zen Headbutt - 90% - 20%


Infatuation
  Infatuation, en küçük Yarı-Status'tür. Bu durum tamamen rakibin cinsiyetiyle alakalıdır. Eğer rakibin pokemonu karşı cinstense sizin pokemonunuza aşık olmasına verilen isimdir. Aşık olan pokemonun %50 vuramama ihtimali vardır.
  Pokemonun aşık olması için iki yol vardır;
- Attract; Hedefin cinsiyetine bağlı olarak, vurulduğunda kendine aşık eder.
- Cute Charm; Hedef fiziksel bir saldırı yaptığında %30 aşık olma şansı vardır.
  Infatuation'ı iyileştirmek için Mental Herb kullanılabilir. Tek kullanımlıktır.



Trapped
  Trapped, kullanıcının pokemon değiştirememesi durumudur. Öncelikle söylemek isterimki Baton Pass, Volt Switch yada U-turn, Trapped olmuş olsanız bile pokemon değiştirmenize izin verir. Aynı zamanda Shed Shell kullanıcılarıda Trapped olmaktan kurtulmuş olurlar.
Trapped Nasıl Yapılır?
  Aslında bunun için birçok yol vardır. Bazı move'lar yada ability'ler bunu sağlayabilir.
Trapped yapan Move'lar;
Mean Look, Spider Web, Bind, Clamp,  Fire Spin, Magma Storm, Sand Tomb, Whirlpool ve Wrap.
Bu saldırılar 4-5 tur boyunca rakibinizin pokemon değiştirmesini engeller ve birçoğu rakibin HP'sini götürür.
Trapped yapan Ability'ler;
- Shadow Tag; Rakibin Pokemon değiştirmesini engeller
- Magnet Pull; Hedef Steel türündeyse pokemon değiştirmesini engeller.
- Arena Trap;  Uçmayan ve Levitate ability'si kullanmayan pokemonları trapped yapar.
 
Trapped'tan kurtaran move'lar;
Blast Burn, Frenzy Plant, Giga Impact, Hydro Cannon, Hyper Beam ve Roar