Pokémon Türkiye Forumları | Pokémon ve Anime Paylaşım Platformu

Tam Versiyon: Oyun editlemede temel bilgiler ve program kullanımı
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
öncelikle arkdaşlar ben oyun yapmaya başladığımda bi eksik fark ettim forumda programların çoğu anlatılmamış , bende bildiğim programların hepsini anlatmaya çalışacağım
ilk program :
Advance map
advance map çok kolay kullanılan bi programdır ama bazı özellikleri pek bilinmiyor bende onları anlatacağım
1-Hariteye geçit ekleme:
aslında bir haritadan bir haritaya geçmenin 2 farklı yolu var
1,1- Kapı eklemek:
Kapı eklemek aslında çok olaydır
olarak eventsa girin
[Resim: 4194.jpg]
Sağ köşedeki number of warps yazısının sağındakini bir arttırın ve change event`sa basın
[Resim: 4198.jpgb]
Sol yanda bir w işareti çıkacak onu istediğiniz yere taşıyın ve gitmek istediğiniz yerin kodlarını yazın ben viridian city`nin kodlarını yazıcam kodlar üstte veya solda yazar
[Resim: 4203.jpg]
gördüğünüz gibi viridianìn kodlar 3,1
bunları sağ köşedeki map bank ve map yazan yerlerin sağındaki kutulara girin
[Resim: 4213.jpg]
ondan sonra gitmek istediğiniz şehirdede aynısını yapın , o kutuların üstünde birde to warp no var orayada gitmek istediğiniz warpìn numarasını yazın
[Resim: 4223.jpg]
[Resim: 4304.jpg]
ve son olarak warpları koyduğunuz yere bi geçit koymalısınız(kapı gibi)

1,2- Yol şeklinde geçit:
başlık için beni affedin ama 2 numara için isim bulamadım  :-\ bu aslında daha kolaydır
ilk olarak sol yukardaki tools`dan map connectıonà girin
[Resim: 4306.jpg]
ve böyle bir şey çıkacak
[Resim: 4307.jpg]
orda önce addè basın ve connection no`nun sağındaki sayıyı bir arttrın , daha deminki gibi gitmek istediğiniz şehrin kodunu map bank ve map no`nun sağındaki kutulara girin ve direction yazısının sağındaki kutuda nereye koyucağınızı seçin , ben yine viridianì saçicem ve sola koyucam(viridianın kodu 3,1)
[Resim: 4318.jpg]
aynısını diğerinede yapın , işte bu kadar kolay  :p

2. program olarak Unlz GBA`yı anlatacağım ama yanında APE(Advance Palette Editor) ve NTME  programlarınıda anlatmam gerekiyor
2,1- Oyunun başını deiştirme
oyunun başını deiştirmek sanıldığından kolaydır yalnız iyi bir paintçi olmanız lazım  :p
oyunun başını deiştirmede en zor olan oyunun kahraman pokémonùdur(fire red`de charizard)
çünkü onun için ayrı bir program daha lazım (NTME).
İlk olarak Unlz GBA`da 2011è gidin
[Resim: 4324.jpg]
bu charizardın resmidir.
Şimdi NTME`yi açın ve charızardìn yerine koymak istediğiniz pokémonùn remini open tilesetten açın (ben zoroarkì seçtim)
[Resim: 4360.jpg]
sonra editten tile map sizeì açın ve hangi oyun ise (benim ki fire red/leaf green) title screenì seçin
[Resim: 4364.jpg]
şimdi sağda tile selectionùn altında ayrlamalar var ordan remin istediğiniz bölümünü alın ve alttaki boşluğa gönderin
[Resim: 4366.jpg]
sonra altta tilemap ve palettemap var palette mapì açın altta sayılar ve harfler var pokémon resminin tamamını D ile kaplayın
[Resim: 4370.jpg]
tamam şimdi NTME ile işimiz bitti
şimdi kaydedin ve Unlz GBA`ya tekrar dönün ve ımporttan resmimizi seçin(benimki zoroark)
[Resim: 4373.jpg]
[Resim: 4399.jpg]
en load rawì seçin
[Resim: 4402.jpg]
şimdi NTME`de kaydettiğimizi seçin write to rom diyin
[Resim: 4399.jpg]
[Resim: 4406.jpg]
aslında ben pek çabalamadım sadece anlattım o yüzden böle oldu  Prettiness
şimdi renkleri ayarlamada
APE(Advanced Palette Editor)`ü açın
[Resim: 4413.jpg]
seçili yerlerin doğru olduğuna dikkat edin ve loadda basın
[Resim: 4408.jpg]
karşınıza böyle bir ekran çıktı şimdi işaretli yere tıklayın ve çok önemli eilk kodu unutmayın!!!!!!!
şimdi reismdeki yere tıklayın ve resmimizi seçin(zoroark) eğer olmuyorsa başka bir APE açın ve ordan kodları geçirin :p
şimdi ilk koda eski numaraları yazın(4208)
[Resim: 4416.jpg]
load ve replace yapın ve tamamdır oyunun burasıda tamam
daha fazlasını yazmak isterdim ama şimdi vaktim kalmadı devamını başka zaman yazacağım(malum sahur yaklaştı)
bir teşekkürü çok görmeyin ya da beğeniyi Smile
Güzel anlattmışsın eline sağlık. Bu arada unutmadan söyleyeyim Unlz-gba'yı kullanırken mutlaka Free Space Finder'ı açık bulundurun  ;]