Pokémon Türkiye Forumları | Pokémon ve Anime Paylaşım Platformu

Tam Versiyon: ActionScript birkaç Basic script
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2
Arkadaşlar Scripting bir oyunu hacklemede en önemli şeydir sizinde bu oyun yapma keyfinde bulunmanız için Basic Scripts
denen scriplerden örnek vereceğim...(Ayrica PT oyun projesinde de bunların kullanılması oyun yapımında büyük kolaylık sağlayacaktır...)

Güncel tutulup her hafta 4 kod eklenecektir

Ders 1: Konuşma Ekleme

Konuşma eklemek çok kolaydır tek gereken şeyler [color=green] Advance map _ ExTReme Script Editor _ Pokescript[\color]

Bu iş için [Dynamic Script] denen bir özellik kullanacağız XSE'yi açıyoruz ve şu kodu kopyalıyoruz:
Kod:
#dynamic 0x900000

#org @start
lock
faceplayer
msgbox @blah 0x6
release
end

#org @blah
= ***Darn!I lost my Manaphy somewhere.***

Yıldız ile yazılan yere istediğimiz konuşmayı yazabiliriz ancak çok uzun olmamalı (yıldızsız yazın)

File menüsünden "Save As" e giriyoruz kaydediyoruz

Sonra vereceğim linkten Poke Script'i ve PkmAdvance'i kuruyoruz

Kaydettiğimiz script e sağ tıklayıp "Compile Script" diyoruz

(LOG) Instant diye bişey açılacak bekliyoruz "Buf Rite" Açılacak (Buraya dikkat)



işaretli yere tıklıyoruz...


[Resim: yenibitmapresmi.png]


Script i yükleyeceğimiz GBA-ROM'u seçiyoruz

Siyahlı yerlerin doğru olduğundan emin olun...
kırmızılı yere tıklayın...

&h800000 veya &h900000

[Resim: yenibitmapresmi.png]

Birini seçip rakamlı kısmı kopyalayın...

sonra "Assign" 'a tıklayın

"Buf Rite" 'ı kapatmayın

File>Burn deyin ok...

Scriptimiz hazır Şimdi Advance Map'e Geçiyoruz

istediğimiz haritaya geçip 1 person event ekliyoruz
script no. dan adamımızı seçip Script Offset yazan yere $ işaretini silmeden kopyaladığınız o rakamı yapıştırın bittii.

Şimdi ordaki Adam sizin yazdığınız şeyi söyleyecek...

Bir teşekkürü çok görmeyin lütfen... :L:  


unutmadan vereyim...

Linkler:

PkmAdv(Kurulması zorunlu)
https://rapidshare.com/files/345813301/PkmAdv.exe

Pokescript
https://rapidshare.com/files/345815624/PoketScript.exe






Çok güzel paylaşım olmuş eline sağlık
Teşekkür ederim :Jms:
gerisini isteriz usta. aslinda yonetim tayfasinda bi ogretmen gorevi de olmali. sitede 2 3 ogretmen olsa guzel olurdu.

sonunda cozdum ya o rakamlarin ne anlama geldigini. :)
devamı gelsin çok güzel paylaşım   :pika:  :pika:
İstek üzerine hemen devam geliyor... :hihi:

Ders 2:Soru ekleme

Çok kolay bi iş aslında sadece önceki işlemin aynısını yapıyoruz ancak kodu
değiştiriyoruz

Kod:
'---------------
#org $script
lock
faceplayer
msgbox 0x8904099 0x5 '"Is your name [player]?"
compare 0x800D 0x1
if 0x1 goto 0x890408F
msgbox 0x89040AA 0x6 '"That isn't your name?"
release
end

'---------------
#org $script
msgbox 0x89040C0 0x6 '"That's your name?\nWow!\nWe have t..."
release
end


'---------
' Strings
'---------
#org $script
= **Is your name [player]?**

#org $script
= **That isn't your name?**

#org $script
= **That's your name?\nWow!\nWe have the same name!**

yine yıldızlı yerleri değiştirebiliriz "\n"kodu ise yazının adam konuşurken sırayla çıkmasını sağlayacaktır

Mesela bu kodu yüklediğiniz adam size adınızı soracaktır...

"Yapamayıp  Pikachu_17 durumuna düşemler ÖM atsın daha açıklayıcı anlatırım..

Gelsin devamı süper bişi
Muhteşem arkadaşım sen müthişsin ltfen devam :Bkyz:
Ders 3:Özel Savaş ekleme

Çok kolay bi iş aslında sadece önceki işlemin aynısını yapıyoruz ancak kodu
değiştiriyoruz
Kod:
#org $script
lock
faceplayer
cry 0XA1 *410*
#raw 0x33
pause 0x30
message $cry
$cry 1 = Deox
boxset 6
wildbattle *410* 70 1
pause 0x70
fadescreen 1
removesprite 0x800F
deleteevent
setflag 0x310
fadescreen 0
release
end


bu kodda efsane savaşları ayarlayabiliriz 410 Deoxys in kodudur person event olarak ayarlanması gerekir sprite a deoxys ayarlarsanız ve yanında A ya tıklarsanız 70 level bir deoxys çıkacaktır buradaki en kilit nokta "wildbattle" kodu 410 70 1 410 deoxys i ayarlar 70 level ı 1 ise deoxys in master ball tutmasını sağlar işte tüm poké lerin kod listesi:


Spoiler:
#define PKMN_MISSINGNO 0

'.-------------------------.
'| KANTO |
''-------------------------'
#define PKMN_BULBASAUR 1
#define PKMN_IVYSAUR 2
#define PKMN_VENUSAUR 3
#define PKMN_CHARMANDER 4
#define PKMN_CHARMELEON 5
#define PKMN_CHARIZARD 6
#define PKMN_SQUIRTLE 7
#define PKMN_WARTORTLE 8
#define PKMN_BLASTOISE 9
#define PKMN_CATERPIE 10
#define PKMN_METAPOD 11
#define PKMN_BUTTERFREE 12
#define PKMN_WEEDLE 13
#define PKMN_KAKUNA 14
#define PKMN_BEEDRILL 15
#define PKMN_PIDGEY 16
#define PKMN_PIDGEOTTO 17
#define PKMN_PIDGEOT 18
#define PKMN_RATTATA 19
#define PKMN_RATICATE 20
#define PKMN_SPEAROW 21
#define PKMN_FEAROW 22
#define PKMN_EKANS 23
#define PKMN_ARBOK 24
#define PKMN_PIKACHU 25

#define PKMN_RAICHU 26
#define PKMN_SANDSHREW 27
#define PKMN_SANDSLASH 28
#define PKMN_NIDORAN_F 29
#define PKMN_NIDORINA 30
#define PKMN_NIDOQUEEN 31
#define PKMN_NIDORAN_M 32
#define PKMN_NIDORINO 33
#define PKMN_NIDOKING 34
#define PKMN_CLEFAIRY 35
#define PKMN_CLEFABLE 36
#define PKMN_VULPIX 37
#define PKMN_NINETALES 38
#define PKMN_JIGGLYPUFF 39
#define PKMN_WIGGLYTUFF 40
#define PKMN_ZUBAT 41
#define PKMN_GOLBAT 42
#define PKMN_ODDISH 43
#define PKMN_GLOOM 44
#define PKMN_VILEPLUME 45
#define PKMN_PARAS 46
#define PKMN_PARASECT 47
#define PKMN_VENONAT 48
#define PKMN_VENOMOTH 49
#define PKMN_DIGLETT 50

#define PKMN_DUGTRIO 51
#define PKMN_MEOWTH 52
#define PKMN_PERSIAN 53
#define PKMN_PSYDUCK 54
#define PKMN_GOLDUCK 55
#define PKMN_MANKEY 56
#define PKMN_PRIMEAPE 57
#define PKMN_GROWLITHE 58
#define PKMN_ARCANINE 59
#define PKMN_POLIWAG 60
#define PKMN_POLIWHIRL 61
#define PKMN_POLIWRATH 62
#define PKMN_ABRA 63
#define PKMN_KADABRA 64
#define PKMN_ALAKAZAM 65
#define PKMN_MACHOP 66
#define PKMN_MACHOKE 67
#define PKMN_MACHAMP 68
#define PKMN_BELLSPROUT 69
#define PKMN_WEEPINBELL 70
#define PKMN_VICTREEBEL 71
#define PKMN_TENTACOOL 72
#define PKMN_TENTACRUEL 73
#define PKMN_GEODUDE 74
#define PKMN_GRAVELER 75

#define PKMN_GOLEM 76
#define PKMN_PONYTA 77
#define PKMN_RAPIDASH 78
#define PKMN_SLOWPOKE 79
#define PKMN_SLOWBRO 80
#define PKMN_MAGNEMITE 81
#define PKMN_MAGNETON 82
#define PKMN_FARFETCHED 83
#define PKMN_DODUO 84
#define PKMN_DODRIO 85
#define PKMN_SEEL 86
#define PKMN_DEWGONG 87
#define PKMN_GRIMER 88
#define PKMN_MUK 89
#define PKMN_SHELLDER 90
#define PKMN_CLOYSTER 91
#define PKMN_GASTLY 92
#define PKMN_HAUNTER 93
#define PKMN_GENGAR 94
#define PKMN_ONIX 95
#define PKMN_DROWZEE 96
#define PKMN_HYPNO 97
#define PKMN_KRABBY 98
#define PKMN_KINGLER 99
#define PKMN_VOLTORB 100

#define PKMN_ELECTRODE 101
#define PKMN_EXEGGCUTE 102
#define PKMN_EXEGGUTOR 103
#define PKMN_CUBONE 104
#define PKMN_MAROWAK 105
#define PKMN_HITMONLEE 106
#define PKMN_HITMONCHAN 107
#define PKMN_LICKITUNG 108
#define PKMN_KOFFING 109
#define PKMN_WEEZING 110
#define PKMN_RHYHORN 111
#define PKMN_RHYDON 112
#define PKMN_CHANSEY 113
#define PKMN_TANGELA 114
#define PKMN_KANGASKHAN 115
#define PKMN_HORSEA 116
#define PKMN_SEADRA 117
#define PKMN_GOLDEEN 118
#define PKMN_SEAKING 119
#define PKMN_STARYU 120
#define PKMN_STARMIE 121
#define PKMN_MR_MIME 122
#define PKMN_SCYTHER 123
#define PKMN_JYNX 124
#define PKMN_ELECTABUZZ 125

#define PKMN_MAGMAR 126
#define PKMN_PINSIR 127
#define PKMN_TAUROS 128
#define PKMN_MAGIKARP 129
#define PKMN_GYARADOS 130
#define PKMN_LAPRAS 131
#define PKMN_DITTO 132
#define PKMN_EEVEE 133
#define PKMN_VAPOREON 134
#define PKMN_JOLTEON 135
#define PKMN_FLAREON 136
#define PKMN_PORYGON 137
#define PKMN_OMANYTE 138
#define PKMN_OMASTAR 139
#define PKMN_KABUTO 140
#define PKMN_KABUTOPS 141
#define PKMN_AERODACTYL 142
#define PKMN_SNORLAX 143
#define PKMN_ARTICUNO 144
#define PKMN_ZAPDOS 145
#define PKMN_MOLTRES 146
#define PKMN_DRATINI 147
#define PKMN_DRAGONAIR 148
#define PKMN_DRAGONITE 149
#define PKMN_MEWTWO 150

#define PKMN_MEW 151

'.-------------------------.
'| JOHTO |
''-------------------------'
#define PKMN_CHIKORITA 152
#define PKMN_BAYLEEF 153
#define PKMN_MEGANIUM 154
#define PKMN_CYNDAQUIL 155
#define PKMN_QUILAVA 156
#define PKMN_TYPHLOSION 157
#define PKMN_TOTODILE 158
#define PKMN_CROCONAW 159
#define PKMN_FERALIGATR 160
#define PKMN_SENTRET 161
#define PKMN_FURRET 162
#define PKMN_HOOTHOOT 163
#define PKMN_NOCTOWL 164
#define PKMN_LEDYBA 165
#define PKMN_LEDIAN 166
#define PKMN_SPINARAK 167
#define PKMN_ARIADOS 168
#define PKMN_CROBAT 169
#define PKMN_CHINCHOU 170
#define PKMN_LANTURN 171
#define PKMN_PICHU 172
#define PKMN_CLEFFA 173
#define PKMN_IGGLYBUFF 174
#define PKMN_TOGEPI 175

#define PKMN_TOGETIC 176
#define PKMN_NATU 177
#define PKMN_XATU 178
#define PKMN_MAREEP 179
#define PKMN_FLAAFFY 180
#define PKMN_AMPHAROS 181
#define PKMN_BELLOSSOM 182
#define PKMN_MARILL 183
#define PKMN_AZUMARILL 184
#define PKMN_SUDOWOODO 185
#define PKMN_POLITOED 186
#define PKMN_HOPPIP 187
#define PKMN_SKIPLOOM 188
#define PKMN_JUMPLUFF 189
#define PKMN_AIPOM 190
#define PKMN_SUNKERN 191
#define PKMN_SUNFLORA 192
#define PKMN_YANMA 193
#define PKMN_WOOPER 194
#define PKMN_QUAGSIRE 195
#define PKMN_ESPEON 196
#define PKMN_UMBREON 197
#define PKMN_MURKROW 198
#define PKMN_SLOWKING 199
#define PKMN_MISDREAVUS 200

#define PKMN_UNOWN 201
#define PKMN_WOBBUFFET 202
#define PKMN_GIRAFARIG 203
#define PKMN_PINECO 204
#define PKMN_FORRETRESS 205
#define PKMN_DUNSPARCE 206
#define PKMN_GLIGAR 207
#define PKMN_STEELIX 208
#define PKMN_SNUBBULL 209
#define PKMN_GRANBULL 210
#define PKMN_QWILFISH 211
#define PKMN_SCIZOR 212
#define PKMN_SHUCKLE 213
#define PKMN_HERACROSS 214
#define PKMN_SNEASEL 215
#define PKMN_TEDDIURSA 216
#define PKMN_URSARING 217
#define PKMN_SLUGMA 218
#define PKMN_MAGCARGO 219
#define PKMN_SWINUB 220
#define PKMN_PILOSWINE 221
#define PKMN_CORSOLA 222
#define PKMN_REMORAID 223
#define PKMN_OCTILLERY 224
#define PKMN_DELIBIRD 225

#define PKMN_MANTINE 226
#define PKMN_SKARMORY 227
#define PKMN_HOUNDOUR 228
#define PKMN_HOUNDOOM 229
#define PKMN_KINGDRA 230
#define PKMN_PHANPY 231
#define PKMN_DONPHAN 232
#define PKMN_PORYGON2 233
#define PKMN_STANTLER 234
#define PKMN_SMEARGLE 235
#define PKMN_TYROGUE 236
#define PKMN_HITMONTOP 237
#define PKMN_SMOOCHUM 238
#define PKMN_ELEKID 239
#define PKMN_MAGBY 240
#define PKMN_MILTANK 241
#define PKMN_BLISSEY 242
#define PKMN_RAIKOU 243
#define PKMN_ENTEI 244
#define PKMN_SUICUNE 245
#define PKMN_LARVITAR 246
#define PKMN_PUPITAR 247
#define PKMN_TYRANITAR 248
#define PKMN_LUGIA 249
#define PKMN_HO-OH 250

#define PKMN_CELEBI 251

'.-------------------------.
'| HOENN |
''-------------------------'
#define PKMN_TREECKO 277
#define PKMN_GROVYLE 278
#define PKMN_SCEPTILE 279
#define PKMN_TORCHIC 280
#define PKMN_COMBUSKEN 281
#define PKMN_BLAZIKEN 282
#define PKMN_MUDKIP 283
#define PKMN_MARSHTOMP 284
#define PKMN_SWAMPERT 285
#define PKMN_POOCHYENA 286
#define PKMN_MIGHTYENA 287
#define PKMN_ZIGZAGOON 288
#define PKMN_LINOONE 289
#define PKMN_WURMPLE 290
#define PKMN_SILCOON 291
#define PKMN_BEAUTIFLY 292
#define PKMN_CASCOON 293
#define PKMN_DUSTOX 294
#define PKMN_LOTAD 295
#define PKMN_LOMBRE 296
#define PKMN_LUDICOLO 297
#define PKMN_SEEDOT 298
#define PKMN_NUZLEAF 299
#define PKMN_SHIFTRY 300

#define PKMN_NINCADA 301
#define PKMN_NINJASK 302
#define PKMN_SHEDINJA 303
#define PKMN_TAILLOW 304
#define PKMN_SWELLOW 305
#define PKMN_SHROOMISH 306
#define PKMN_BRELOOM 307
#define PKMN_SPINDA 308
#define PKMN_WINGULL 309
#define PKMN_PELIPPER 310
#define PKMN_SURSKIT 311
#define PKMN_MASQUERAIN 312
#define PKMN_WAILMER 313
#define PKMN_WAILORD 314
#define PKMN_SKITTY 315
#define PKMN_DELCATTY 316
#define PKMN_KECLEON 317
#define PKMN_BALTOY 318
#define PKMN_CLAYDOL 319
#define PKMN_NOSEPASS 320
#define PKMN_TORKOAL 321
#define PKMN_SABLEYE 322
#define PKMN_BARBOACH 323
#define PKMN_WHISCASH 324
#define PKMN_LUVDISC 325

#define PKMN_CORPHISH 326
#define PKMN_CRAWDAUNT 327
#define PKMN_FEEBAS 328
#define PKMN_MILOTIC 329
#define PKMN_CARVANHA 330
#define PKMN_SHARPEDO 331
#define PKMN_TRAPINCH 332
#define PKMN_VIBRAVA 333
#define PKMN_FLYGON 334
#define PKMN_MAKUHITA 335
#define PKMN_HARIYAMA 336
#define PKMN_ELECTRIKE 337
#define PKMN_MANECTRIC 338
#define PKMN_NUMEL 339
#define PKMN_CAMERUPT 340
#define PKMN_SPHEAL 341
#define PKMN_SEALEO 342
#define PKMN_WALREIN 343
#define PKMN_CACNEA 344
#define PKMN_CACTURNE 345
#define PKMN_SNORUNT 346
#define PKMN_GLALIE 347
#define PKMN_LUNATONE 348
#define PKMN_SOLROCK 349
#define PKMN_AZURILL 350

#define PKMN_SPOINK 351
#define PKMN_GRUMPIG 352
#define PKMN_PLUSLE 353
#define PKMN_MINUN 354
#define PKMN_MAWILE 355
#define PKMN_MEDITITE 356
#define PKMN_MEDICHAM 357
#define PKMN_SWABLU 358
#define PKMN_ALTARIA 359
#define PKMN_WYNAUT 360
#define PKMN_DUSKULL 361
#define PKMN_DUSCLOPS 362
#define PKMN_ROSELIA 363
#define PKMN_SLAKOTH 364
#define PKMN_VIGOROTH 365
#define PKMN_SLAKING 366
#define PKMN_GULPIN 367
#define PKMN_SWALOT 368
#define PKMN_TROPIUS 369
#define PKMN_WHISMUR 370
#define PKMN_LOUDRED 371
#define PKMN_EXPLOUD 372
#define PKMN_CLAMPERL 373
#define PKMN_HUNTAIL 374
#define PKMN_GOREBYSS 375

#define PKMN_ABSOL 376
#define PKMN_SHUPPET 377
#define PKMN_BANETTE 378
#define PKMN_SEVIPER 379
#define PKMN_ZANGOOSE 380
#define PKMN_RELICANTH 381
#define PKMN_ARON 382
#define PKMN_LAIRON 383
#define PKMN_AGGRON 384
#define PKMN_CASTFORM 385
#define PKMN_VOLBEAT 386
#define PKMN_ILLUMISE 387
#define PKMN_LILEEP 388
#define PKMN_CRADILY 389
#define PKMN_ANORITH 390
#define PKMN_ARMALDO 391
#define PKMN_RALTS 392
#define PKMN_KIRLIA 393
#define PKMN_GARDEVOIR 394
#define PKMN_BAGON 395
#define PKMN_SHELGON 396
#define PKMN_SALAMENCE 397
#define PKMN_BELDUM 398
#define PKMN_METANG 399
#define PKMN_METAGROSS 400

#define PKMN_REGIROCK 401
#define PKMN_REGICE 402
#define PKMN_REGISTEEL 403
#define PKMN_KYOGRE 404
#define PKMN_GROUDON 405
#define PKMN_RAYQUAZA 406
#define PKMN_LATIAS 407
#define PKMN_LATIOS 408
#define PKMN_JIRACHI 409
#define PKMN_DEOXYS 410
#define PKMN_CHIMECHO 411

mİSSİNGNO Glitch pokemonunun kodu 0 dır...

"Yapamayıp  Cry  durumuna düşemler ÖM atsın daha açıklayıcı anlatırım..
Ya link silinmiş tekrar yükler misin?
Sayfalar: 1 2