Pokémon Türkiye Forumları | Pokémon ve Anime Paylaşım Platformu

Tam Versiyon: Pokémon Türlerinin Birbirlerine Etkileri
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Bu konuda neden 18 Pokémon türünün birbirlerini bu şekilde etkilediklerini tartışacağız.
Biliyorum çoğu Güç Dengesini sağlamak için böyle ayarlandı.

Şimdi ben kendi düşüncelerimi yazacağım.
Aklıma hiçbir şey gelmezse boş bırakırım.

[Resim: Normal_zpsvardps1a.png]

Spoiler:
Hiçbir türe fazla hasar vermiyor, tmm ozmn.

 Rock ve Steel türüne az hasar veriyor çünkü normal biri en fazla kayayı çatlatabilir veya çeliği bükebilir. Fazla hasar veremez.
Ghost türüne hasar veremiyor çünkü normal biri hayalete dokunamaz.

[Resim: Fighting_zpstnzkj8me.png]

Spoiler:
Dark türüne fazla hasar veriyor çünkü kaslı biri ile kötü biri dövüşürse kaslı kazanır. Örnek; Hulk vs Loki
Ice ve Rock türüne fazla hasar veriyor çünkü ikisi de kaba kuvvetle kiremit gibi kırılır.
Normal türüne fazla hasar veriyor çünkü şimdi benle bir boksör dövüşse kim döver.
Steel türüne fazla hasar veriyor çünkü yeterince güçlü biri zinciri bile kopartır.

Bug türüne az hasar veriyor çünkü pek çok böcek basınca karşı dayanıklıdır.
Fairy türüne az hasar veriyor çünkü sevimli bir şeye sert vuramazsın.
Flying türüne az hasar veriyor çünkü uçan bir şeye vurmak zordur. Örnek; sinek
Poison türüne az hasar veriyor.
Psychic gücüne az hasar veriyor çünkü beyinin okuyup hareketlerini sezebilir.
Ghost türüne hasar vermiyor çünkü bir hayalete yumruk atamazsın.

[Resim: Fire_zpsq6kibmgt.png]

Spoiler:
[spoiler]Bug türüne fazla hasar veriyor çünkü ateş böceği çıtır çıtır yakabilir.
Grass türüne fazla hasar veriyor çünkü bitkiler kolaylıkla yanabilir. Örnek; orman yangınları
Ice türüne fazla hasar veriyor çünkü sıcaklık buzu eritebilir.
Steel türüne fazla hasar veriyor çünkü ısı ile eritilebilir hatta şekli değiştirilebilir.

Dragon türüne az hasar veriyor çünkü ejder ve ateş ayrılmaz ikilidir.
Fire türüne az hasar veriyor çünkü. Tam emin değilim ateşe ateşle cevap vermek desek fazla vurması gerekir. Ateşe ateş katarsan daha da artar o zaman güçlendirmesi gerekir. Sırf bunun için iki kibrit yakıp denedim. Birleşip daha büyük bir ateş oldular. Cevap Pokémon Fusion.
Rock türüne az hasar veriyor çünkü kaya ateşe karşı dayanıklıdır. Örnek; kamp ateşinin etrafına dizilen taşlar
Water türüne az hasar veriyor çünkü en fazla suyu ısıtır. Aslında yeterince ateş suyu buharlaştırabilir ama neyse.

[Resim: Water_zpsydgynm5r.png]

Spoiler:
Fire türüne fazla hasar veriyor çünkü su ateşi söndürür. Bunu yazarken kendimi pokémon anaokulunda hissettim.
Ground türüne fazla hasar veriyor çünkü toprağı çok sularsan çamur olup sıvılaşır ya da su kirleri yıkayıp temizler ikisi de mantıklı.
Rock türüne fazla hasar veriyor çünkü su zamanla büyük kayaları bile aşındırabilir. Örnek; Büyük Kanyon. Ama suyun bir kayayı aşındırması fazla zaman ve akım gücü ister tam uymuyor sanki.

Dragon türüne az hasar veriyor çünkü bazı suda yaşayan ejderler vardır. Örnek; Loch Ness Canavarı
Grass türüne az hasar veriyor çünkü bitkiler suya karşı dirençlidir. Örnek; yağmur ormanları
Water türüne az hasar veriyor çünkü. Yine ateşteki gibi emin değilim. Suya su katarsan daha çok suyu olur aslında güçlendirmesi gerekir.

[Resim: Grass_zps1gzcpeqb.png]

Spoiler:
Ground türüne fazla hasar veriyor çünkü bitkiler toprağı kazarak içindeki mineralleri emer.
Rock türüne fazla hasar veriyor çünkü tohumlar kayaları delerek büyümeye devam ederler.
Water türüne fazla hasar veriyor çünkü bitkiler kökleriyle suyu emer.

Bug türüne az hasar veriyor çünkü. Bulamadım.
Dragon türüne az hasar veriyor çünkü. Yeter bu ejder de. Yok mantıklı cevabım ejderler güçlü az vuruyor işte. 
Fire türüne az hasar veriyor çünkü hepimiz çocukken ateşi çubukla dürtüp sonunda ucunu yakıp ateş değneği diye kullanmışızdır.
Flying türüne az hasar veriyor çünkü kuşlar yuvalarını ağaca yapar.
Grass türüne az hasar veriyor çünkü bitki bitkiye az vurur.
Poison türüne az hasar veriyor çünkü bitki ilaçları hasar verir.
Steel türüne az hasar veriyor çünkü bitki çeliğe hasar vermez. Aslında çeliğe hiç hasar verememesi lazım.

[Resim: Rock_zpshi40tpaw.png]

Spoiler:
Bug türüne fazla hasar veriyor çünkü kaya böceği ezer.
Fire türüne fazla hasar veriyor çünkü kaya ateşi söndürür.
Flying türüne fazla hasar veriyor çünkü bir taşla iki kuş öldürür.
Ice türüne fazla hasar veriyor çünkü taş buzu kırar.

Fighting türüne az hasar veriyor çünkü kaslı birine taş atarsan sadece dikkatini çekersin.
Ground türüne az hasar veriyor toprağa taş atsan atman ile kalırsın.
Steel türüne az hasar veriyor çünkü çelik kayadan daha dayanıklıdır.

[Resim: Ground_zpsgye9y5v9.png]

Spoiler:
Electric türüne fazla hasar veriyor çünkü toprak elektriği iletir. Bunu az sonra tartışacağım.
Fire türüne fazla hasar veriyor çünkü ateşin üstüne toprak atarsan söner.
Poison türüne fazla hasar veriyor çünkü. Hiç bir fikrim yok.
Rock türüne fazla hasar veriyor çünkü depremler kayaları kırar.
Steel türüne fazla hasar veriyor çünkü toprak zamanla insan yapımı metal yapıları içine çeker. Başka bir şey bulamadım.

Bug türüne az hasar veriyor çünkü sahilde karıncaya kum atarsınız sonra zombi gibi tekrar çıkar.
Grass türüne az hasar veriyor çünkü bitkiler erozyonu önler.
Flying türüne hasar veremiyor çünkü uçan bir şeye yerden ulaşamaz.

[Resim: Electric_zpswbt4rirh.png]

Spoiler:
Flying türüne fazla hasar veriyor çünkü uçan bir şeyin çarpılma oranı daha fazladır.
Water türüne fazla hasar veriyor çünkü su elektriği iletir.

Dragon türüne az hasar veriyor çünkü.
Electric türüne az hasar veriyor çünkü iki elektrik akımı karşı karşıya gelirse büyük olan kazanır.
Grass türüne az hasar veriyor çünkü bir ağaca yıldırım düşerse anca yaprağını oynatır.
Ground türüne hasar veremiyor çünkü topraklama olayı gerçekleşir.

Elektrik en kafamı karıştıran konu. Toprak da su da elektriği iletirken birine hiç hasar vermezken birine fazla hasar veriyor. Aslında toprağa da fazla hasar vermesi gerekir.
Ayrıca komik olan saf su elektriği iletmiyor. Oyunda Pure Water diye ability çıksa elektrik hiç hasar veremez.

[Resim: Flying_zpsuhw7z8nb.png]

Spoiler:
Bug türüne fazla hasar veriyor çünkü kuşlar böcek yer.
Fighting türüne fazla hasar veriyor çünkü yükseklik avantajı elinde olan kazanır. Örnek; Kedi Psikolojisi
Grass türüne fazla hasar veriyor çünkü çünkü kuşlar yuvalarını ağaca yapar ve üstüne sıçar.

Electric türüne az hasar veriyor.
Rock türüne az hasar veriyor.
Steel türüne az hasar veriyor.
Hiçbirinde aklıma bir şey gelmedi.

[Resim: Bug_zpsrv3b45ap.png]

Spoiler:
Psychic türüne fazla hasar veriyor çünkü böcekler iğrenç ve korkunçtur zihnin dengesini bozar.
Grass türüne fazla hasar veriyor çünkü böcekler bitkilerin yapraklarını köklerini her yerini yer.
Dark türüne fazla hasar veriyor çünkü böceklerin iyi gece görüşü vardır ve karanlığı ayınlatır. Örnek; ateş böceği

Fighting türüne az hasar veriyor.
Fire türüne az hasar veriyor çünkü ateşe saldıran böcek yanar.
Flying türüne az hasar veriyor çünkü kuşa saldıran böcek ancak bağırsaklarına saldırıp kabız yapar.
Ghost türüne az hasar veriyor.
Poison türüne az hasar veriyor çünkü böcek ilaçları (zehirleri) böcekleri öldürür. Buna zehirde deyincem.
Steel türüne az hasar veriyor çünkü böcek metale hasar veremez. Hiç veremez aslında!
Fairy türüne az hasar veriyor.

[Resim: Poison_zpsp8dzjugm.png]

Spoiler:
Grass türüne fazla hasar veriyor çünkü bitki ilaçları (zehirleri) bitkilere zarar verir.
Fairy türüne fazla hasar veriyor çünkü periler doğacıl canlılardır ve zehir doğaya zarar verir.

Ghost türüne az hasar veriyor çünkü hayaletlerin zehirlenecek bir bedeni yoktur. Hiç hasar vermemesi gerekir.
Ground türüne az hasar veriyor çünkü toprak zamanla zehirli maddeleri stabilize eder galiba araştırmadım sallıyorum.
Poison türüne az hasar veriyor çünkü zehir zehirlenmez. Aslında aşı mantığı uygulanırsa fazla hasar vermesi gerekir zehrin zehre.
Rock türüne az hasar veriyor.
Steel türüne hasar veremiyor çünkü çelik zehirlenmez ve aside karşı dayanıklıdır.

Posion karmaşık bir tür. Fairy türü çıkana kadar sadece Grass türüne fazla hasar veriyordu. Jenerasyon I'de Bug türüne fazla hasar veriyordu Böcek İlaçları (Zehirleri) Mantığı ile ama sonra kaldırıldı. Belki de böcekler zehre direnç kazandılar. Hadi o olmadı Aşı Mantığı ile gitselerdi mikrobun mikrobu yenmesi ile kendisine fazla hasar verebilirdi ama az hasar veriyor.

[Resim: Psychic_zpsqwluzc9b.png]

Spoiler:
Fighting türüne fazla hasar veriyor çünkü akıl kastan üstündür.
Poison türüne fazla hasar veriyor. Çok saçma asıl zehrin fazla vurması gerekir. Zehirlenen zihin fonksiyonunu kaybeder nöronlar filan.

Psychic türüne az hasar veriyor çünkü bir zihinsel gücü yüksek olan kişi zihinsel saldırılara karşı dayanıklıdır. Örnek; Naruto'da Genjutsu ustalarının Genjutsu'dan daha kolay kurtulabilmesi gibi. Anlatamadım.
Dark türüne hasar veremiyor vardır bir nedeni ben bulamadım şu an.

[Resim: Dark_zpsizydsj6o.png]

Spoiler:
Ghost türüne fazla hasar veriyor çünkü hayaletler şeytani güçler tarafından bozulabilir, karanlık tarafından ele geçirilebilir. Dark türünün Japonca ismi ''Evil'' yani şeytani.
Psychic türüne fazla hasar veriyor çünkü karanlık korkunçtur ve korkunç şeyler zihnin dengesini bozar. Örnek; karanlıkta ceketi insan olarak görmek

Dark türüne az hasar veriyor.
Fighting türüne az hasar veriyor çünkü dövüşçüler cesurdur.
Fairy türüne az hasar veriyor çünkü periler iyi ruhlu canlılardır.

[Resim: Ghost_zpsfiyd9wuv.png]

Spoiler:
Ghost türüne fazla hasar veriyor çünkü pir hayalete başka bir hayalet dokunabilir.
Psychic türüne fazla hasar veriyor çünkü hayaletler korkunçtur ve korkunç şeyler zihnin dengesini bozar.

Dark türüne az hasar veriyor.
Normal türüne hasar veremiyor çünkü hayaletler normal birinin içinden geçer gider.


[Resim: Fairy_zpsvofnoohf.png]

Spoiler:
Dark türüne fazla hasar veriyor çünkü masallarda periler kötülere karşı kazanır.
Dragon türüne fazla hasar veriyor çünkü yine masallarda ejderler kötüdür ve masalın sonunda bir şövalye ejderi öldürüp prensesi kurtarır. Ejderi genellikle efsanevi bir kılıçla yenerler o yüzden neden Steel ejdere fazla hasar vermiyor.
Fighting türüne fazla hasar veriyor çünkü periler barışçıldır ve şiddete karşıdır.

Fire türüne az hasar veriyor.
Poison türüne az hasar veriyor.
Steel türüne az hasar veriyor çünkü periler çeliğe dokunursa yanar.


[Resim: Dragon_zpsrpdkgcqr.png]

Spoiler:
Dragon türüne fazla hasar veriyor çünkü sadece başka bir ejder bir ejderi yenebilecek kadar güçlüdür. Örnek; Fairy Tail'de bir ejderi anca başka bir ejder ya da Ejder Avcısı Büyüsü yapabilenlerin yenebilmesi.

Steel türüne az hasar veriyor çünkü ejderleri öldüren şövalyeler çelik zırh ve kılıç kullanıyor.
Fairy türüne hasar veremiyor.

[Resim: Ice_zpsbw6om0oz.png]

Spoiler:
Dragon türüne fazla hasar veriyor çünkü ejderler sürüngendir ve soğuk havada hayatta kalamazlar. Kyurem !?!
Flying türüne fazla hasar veriyor çünkü karlı havada kuşlar uçamaz kanatları donar filan.
Grass türüne fazla hasar veriyor çünkü karlı hava güneşi engeller ve bitkileri dondurur.
Ground türüne fazla hasar veriyor çünkü karlı havada zeminde buzlanma oluşur. Yürümek zorlaşır.

Fire türüne az hasar veriyor çünkü ateş soğuk havayı ısıtır.
Ice türüne az hasar veriyor.
Steel türüne az hasar veriyor çünkü soğuk havada çelik daha da sertleşir. Örnek; tren raylarının yazın yumuşaması kışın sertleşmesi
Water türüne az hasar veriyor çünkü buz suda çözünür.

[Resim: Steel_zpssvkodu3b.png]

Spoiler:
Fairy türüne fazla hasar veriyor çünkü periler çeliğe karşı dayanıksızdır. Çelikle temas ettiklerinde yanarlar.
Ice türüne fazla hasar veriyor çünkü çelik buzu delebilir. Örnek; Game of Thrones'da buzlu duvara çelik ekipmanlarla tırmanmaları.
Rock türüne fazla hasar veriyor çünkü çelik ekipmanlarla bir kayadan heykel yapabilirsin.

Electric türüne az hasar veriyor.
Fire türüne az hasar veriyor.
Steel türüne az hasar veriyor çünkü çelik kılıcı çelik kalkan durdurur.
Water türüne az hasar veriyor çünkü su paslandırır.

Ne zamandır açacağım bu konuyu bir türlü açamadım çok uzun oldu.

Her türe ayrı bir konu açmak istemedim o yüzden lütfen bir tartışma başladıktan sonra üzerinden bir süre geçmeden başka bir tartışma başlatmayın.


Bir hata (yazım ya da mantık) fark ederseniz lütfen özel mesaj ile bildirin.
Bazıları çok saçma olmuş XP Özellikle water-water ve fire-fire gibi açıklamaların. Dragonlarda batırmışsın gibi zaten :D Poison da olmamış çok :D (Poison'a etki edenler genellikle) Aslında akıllı bir varlık zehirden kurtulmanın yollarını çözebilir. Bir de psişiği sen resmen ilk jenarsyondaki gibi uber yapmışsın mantığınla. XP Ona bakılırsa zihin gücü sayesinde sadece dövüş türünü değil, bütün türleri atlatması gerekiyor. Ki animede öyle. Bakınız: (Psychic) Psişik saldırısı.

Ayrıca @Bil@l grass'da kullandığın bir tabir var, şimdi dikkatimi çekti. flying'le ilgili grass'ta.  Bence onu kaldır ve yerine başka bir şey koy. Çok çirkin bir tabir.
(29-09-2015, 06:15 PM)_Erdi_ Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Bazıları çok saçma olmuş XP Özellikle water-water ve fire-fire gibi açıklamaların. Dragonlarda batırmışsın gibi zaten :D Poison da olmamış çok :D (Poison'a etki edenler genellikle) Aslında akıllı bir varlık zehirden kurtulmanın yollarını çözebilir. Bir de psişiği sen resmen ilk jenarsyondaki gibi uber yapmışsın mantığınla. XP Ona bakılırsa zihin gücü sayesinde sadece dövüş türünü değil, bütün türleri atlatması gerekiyor. Ki animede öyle. Bakınız: (Psychic) Psişik saldırısı

Evet elimden geldiğince boş geçmemeye çalıştım saçma olabilir bazıları. Zaten Makale Konusu olarak açmadım Tartışma Konusu bu. ''Poison türü Psychic türüne az hasar veriyor çünkü akıllı canlılar zehirden kurtulmak için çözüm bulabilir.'' beğendim aklıma gelmemişti bu.
Pisişik türü zehre fazla vurur çünkü zihin kontrolü sayesinde(psikolojik olarak)zehir ve hastalıklardan kurtulabilirsin.

Dark türü psişik türden etkilenmiyor çünkü pokemonda dark türü aslında evil type(yani kötü tür).Senin zhnini etkileyerek sana tuzaklar kurabilirler.

Uçuş türleri kayaya zayıftır çünkü ilk insanlar kuşları taşla avladı :D

Uçuş türleri buza zayıftır çünkü soğuk hava kuşları ve pek çok uçan şeyi etkiler.

yer türünün zehre fazla hasar vermesi eski zamanlarda zehrin toprak yardımıyla azaltıldığı için.