Pokémon Türkiye Forumları | Pokémon ve Anime Paylaşım Platformu

Tam Versiyon: XSE Kod Listesi ve Açıklamalar
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Merhaba arkadaşlar XSEde kullanılan kodları yazıyor.
Alıntıdır - Çeviridir.
Örnekler benimdir.
Gittikçe yenileri gelecektir.
Kodların adı hex değeri sıralamasına göre dizilmiştir.

Özel derece = Profesyonel kodlama
1.derece = Uzman kodlama
2.derece = Karmaşık kodlama
3.derece = Gelişmiş kodlama
4.derece = Ayrıntısız kodlama
5.derece = Basit kodlama

nop (0x0) / 5.derece
Birşey yapmıyor. Birkaçyüz milisaniye ara bırakıyor sanırım.

nop1 (0x1) / 5.derece
Birşey yapmıyor. Birkaçyüz milisaniye ara bırakıyor sanırım.

end (0x2) / 5.derece
Her kodun sonunda kullanılır. Kullanılmazsa sonsuz bir döngüye girip oyun donar.

return (0x3) / 5.derece
Bakınız: 0x4 call
Koda geçiş yaptıktan sonra döndürmek için kullanılır.

call (0x4) / 4.derece
Parametreler: Kod numarası (0x8######)
Bir kodun sonunda başka bir koda geçiş yapılır. Kullanılmazsa çakışabilecek kodlar dizininde kullanılır. Koda dönüş yapılabilir.

goto (0x5) / 4.derece
Parametreler: Kod numarası (0x8######)
Bir kodun sonunda başka bir koda geçiş yapılır. İki ihtimal karşısında kullanılır. Koda dönüş yapılamaz.

if1 (0x6) / 2.derece
Parametreler:Bayt (0x##), kod numarası (0x8######)
Karmaşık ihtimal kodları karşısında sonuca ulaştırmada kullanılır. Burada bayt 0x0 = FALSE 0x1 = TRUE'dir.

if2 (0x7) / 2.derece
Parametreler:Bayt (0x##) - ihtimal, kod numarası (0x8######)
Karmaşık ihtimal kodları karşısında sonuca ulaştırmada kullanılır. Burada bayt 0x0 = FALSE 0x1 = TRUE'dir. If1den farkı geri dönüş olmasıdır.

gotostd (0x8) / 1.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - fonksiyon
Oyunun kendi içinde ayarlanmış fonksiyonlara gönderir.

callstd (0x9) / 5.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - mesaj tipi
message scriptinin sonunda kullanılır.
0x1=Bilinmiyor
0x2=Normal
0x3=Text tipi mesaj
0x4=Kapanmayan mesaj
0x5=Evet / Hayır
0x6=Oyunu Bozar
0x7=Yok
0x8=Bilinmiyor
0x9=Bir Süre Kırmızı Ekran, Sonra Reset

gotostdif (0xA) / 1.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - ihtimal, Bayt (0x##) - fonksiyon
Oyunun kendi içinde ayarlanmış fonksiyonlara gönderir. Fakat belli bir ihtimalden sonra. Burada ihtimal 0x0 = FALSE 0x1 = TRUE'dir.


callstdif (0xB) / 1.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - ihtimal, Bayt (0x##) - mesaj tipi
msgbox scriptinin sonunda kullanılır. Fakat belli bir ihtimalden sonra. Burada ihtimal 0x0 = FALSE 0x1 = TRUE'dir.
0x1=Bilinmiyor
0x2=Normal
0x3=Text tipi mesaj
0x4=Kapanmayan mesaj
0x5=Evet / Hayır
0x6=Oyunu Bozar
0x7=Yok
0x8=Bilinmiyor
0x9=Bir Süre Kırmızı Ekran, Sonra Reset

jumpram (0xC) / 1.derece
RAM noktasına script ayarı sağlar. En karmaşık kodlamalarda kullanılır.

RAM: Oyun hafızası

killscript (0xD) / 1.derece
Scripti "öldürür" ve RAMi resetler. En karmaşık kodlamalarda kullanılır.

setbyte (0xE) / 1.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - bayt değeri
Kodlama için bayt ayarlanır. En karmaşık kodlamalarda kullanılır.

loadpointer (0xF) / 2.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - hafıza parçası, Kod numarası (0x8######) - koda gidiş
Bir kodu RAMe gönderir. Ram için 255 boşluk vardır. Aynı anda birkaç komutu bir anda kullanabilirsiniz. Çok karmaşık kodlamalarda kullanılır.

setbyte2 (0x10) / 1.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - hafıza boşluğu, Bayt (0x##) - bayt değeri
Hafızaya kodları yerleştirmede çok uygun bir scriptir (Menü açma, pokemon menüsü, title vb.)

writebytetooffset (0x11) / 1.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - bayt değeri, Kod numarası (0x8######) - koda gidiş
Hafızaya verilen baytı koda yerleştirerek kullanılabilir hale getirilir (Menü açma, pokemon menüsü, title vb.)

loadbytefrompointer (0x12) / 1.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - bayt değeri, Kod numarası (0x8######) - koda gidiş
Yerleştirilen kodu geri çağırarak bırakılabilir hale getirilir. (Menü açma, pokemon menüsü, title vb.)

setfarbyte (0x13) / 1.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - hafıza boşluğu, Kod numarası (0x8######) - koda gidiş
En uzak baytı bulur ve yazar.

copyscriptbanks (0x14) / 1.derece
Parametreler: Kod numarası (0x8######) - ilk kod, Kod numarası (0x8######) - son kod
İlk kod ikinci koda kopyalanır. DiKKAT: Etkisi kalıcıdır.

copybyte (0x15) / 1.derece
Parametreler: Bayt (0x##) - ilk bayt, Bayt (0x##) - son bayt
İlk bayt ikinci bayta kopyalanır. DiKKAT: Etkisi kalıcıdır.

setvar (0x16) / 4.derece
Parametreler: Word (0x####) - A Değer Kodu, Word (0x####) - A Değeri
Bir olayın bir daha gerçekleşmemesini sağlar.
AdvanceMap ayarlarında bir SCRIPT eventi eklerseniz, yan menüde variable - value diye bir değer ayarları var. Buraya diyelim ki Variableye 2608, Valueye 0 yazdık.
Örnek:


org 0x8800000
msgbox 0x8800200 #Diyelim ki buna merhaba dünya ayarlandı.
callstd 0x2
setvar 0x2608 0x1
end

Burada setvar değeri ile oraya girdiğimizde artık merhaba dünya demeyecektir.

addvar (0x17) / 4.derece
Parametreler: Word (0x####) - A Değer Kodu, Word (0x####) - A Değeri
Bir olayın bir daha gerçekleşmemesini sağlar. Başka bir kullanım şekli.
Word değeri değişmez, "eklenir".

subvar (0x18) / 4.derece
Parametreler: Word (0x####) - A Değer Kodu, Word (0x####) - A Değeri
Bir olayın bir daha gerçekleşmemesini sağlar. Başka bir kullanım şekli.
Word değeri değişmez, "eksilir".

copyvar (0x19) / 4.derece
Parametreler: Word (0x####) - A Değer Kodu İlk, Word (0x####) - B Değer Kodu Son
İki olayın bir daha gerçekleşmemesini sağlar.
İlk değer kodunun değeri ikinci değer kodunun değerine kopyalanır.

copyvar (0x1A) / 2.derece
Parametreler: Word (0x####) - A Değer Kodu İlk, Word (0x####) - B Değer Kodu Son
Bir olayın diğer olay gerçekleşmişse artık gerçekleşmemesini sağlar.
Eğer ikinci değer 0 değilse ilk değeri kopyalar.

comparebanks (0x1B) / 1.derece
Parametreler: Word (0x####) - Bank #1, Word (0x####) - Bank #2
İki -bank-ı kopyalar. Kullanım amacı haritaları değiştirmektir.

comparebanktobyte (0x1C) / Özel derece
Parametreler: Byte (0x##) - Bank #, Byte (0x##) - Bit değeri. Variable değişimi sağlar.
Birçok byte değerini COMPARE edip banka götürme işlemini sağlar. Tam olarak bilinmiyor.

comparebanktofarbyte (0x1D) / Özel derece
Parametreler: Byte (0x##) - Bank #, Kod numarası (0x8######) - içinden çıkan bit değeri
Birçok byte değerini COMPARE edip banka götürme işlemini sağlar. Tam olarak bilinmiyor.

comparefarbytetobank (0x1E) / Özel derece
Parametreler: Kod numarası (0x8######) - içinden çıkan bit değeri, Byte (0x##) - Bank #
Birçok byte değerini COMPARE edip banka götürme işlemini sağlar. Tam olarak bilinmiyor.

comparefarbytetobyte (0x1F) / Özel derece
Parametreler: Byte (0x##) - Bank #, Kod numarası (0x8######) - içinden çıkan bit değeri
Birçok byte değerini COMPARE edip banka götürme işlemini sağlar. Tam olarak bilinmiyor.

comparefarbytes (0x20) / Özel derece
Parametreler: Kod numarası (0x8######) - gönderilen bit değeri, Kod numarası (0x8######) - içinden çıkan bit değeri
Birçok byte değerini COMPARE edip banka götürme işlemini sağlar. Tam olarak bilinmiyor.

compare (0x21) / 3.derece
Parametreler: LASTRESULT ve 0x0-0x1 değerlerinden biri
İhtimal vermede kullanılır.


org 0x8800000
checkflag 0x252 #Olay 252 gerçekse (Olaylardan bahsedilecek)
compare LASTRESULT 0x0 #Olmazsa
call 0x8800200 #Bu koda gider.
compare LASTRESULT 0x1 #Olursa
call 0x8800400 #Bu koda gider.
end

org 0x8800200 #Şimdi bu kodda olay olmamış.
msgbox 0x8800600 #252 gerçek olmadı
callstd 0x2
end

org 0x8800400 #Şimdi bu kodda olay olmuş.
msgbox 0x8800800 #252 gerçek olmuş
callstd 0x2
end


comparevars (0x22) / 1.derece
Parametreler: Word (0x####) - A Değer Kodu, Word (0x####) - B Değer Kodu
İki değeri COMPARE eder.

callasm (0x23) / 1.derece
Parametreler: Kod numarası (0x8######) - ASM Rutini.
ASM rutinini çağırır. (Anlamını bilmiyorum)

cmd24 (0x24) / Bilinmeyen
Parametreler: Kod numarası (0x8######) - ? ? ?
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? (Kesin bir bilgi yoktur)

special (0x25) / 5.derece
Parametreler: Word (0x####) - Önceden belirlenmiş olay.
Özel bir olay gerçekleşir.
Örnek: 0x111 = Asansör

special2 (0x26) / 1.derece
Parametreler: Word (0x####) - Olay yerleştirme, Word (0x####) - Önceden belirlenmiş olay.
Özel bir olay gerçekleşir, ama değere yerleşebilir.
Örnek: 0x111 = Asansör

waitstate (0x27) / 5.derece
Özel olayın gerçekleşmesi bitene kadar bir olay olmaz. Tek başına kullanılamaz. Specialden sonra kullanılır.

pause (0x28) / 5.derece
Word (0x####) - Pause miktarı
Oyunu belirlenen süre kadar pause eder. (Frame cinsinden)

setflag (0x29) / 4.derece
Word (0x####) - Flag no.
En güzel script kodlarından. AdvanceMapta İnsan Eventlerinde Person ID kısmı bulunuyor. Setflag'a yazılan değer, Person IDle eşleşirse, gözden kayboluyor hem de "KALICI" olarak! Ayrıca belli bir olayın ihtimalini bu BELİRLER! Kısaca komutların kralı denilebilir.

Gittikçe yenileri gelecektir.
sÜPER pAYLAŞIM ama okurken  :laget:'YE DÖNDÜM
aynn bende 2.dereceye kdr yapabiliom :D  :oops:  :s17: