Pokémon Türkiye Forumları | Pokémon ve Anime Paylaşım Platformu

Tam Versiyon: Junichi Masuda Pokemon X & Y Röportajı
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Pokemon X & Y yönetmeni Junichi Masuda polygon.com'a verdiği röportajda yeni nesildeki birçok değişiklikten söz etti.

"Bu oyunun gerçekten de sizin ve arkadaşlarınız hakkında olan bir yolculuk olmasını istedik." diye belirtiyor Masuda oyunu tanıtırken."Oyunun başında arkadaşlarınızla tanıştığınızda onlar hakkında hiçbir şey bilmiyorsunuz.Yani onlarla ilk defa karşılaşıyorsunuz.Pokemon X & Y'nin ana temalarından biri "bağlar".İnsanlar arasındaki ya da Pokemonla eğitmeni arasındaki bağ gibi.Bu tema üzerinde yoğunlaşarak,oyunun arkadaşlarınızla tanıştığınız ve zamanla onları tanımaya başladığınız bir macera olmasını istedik."

Masuda ayrıca Profesör Sycamore'nin önceki Pokemon oyunlarındaki profesörlerden birçok yönden ayrıldığını ekliyor.Sycamore Mega Evrim'ler hakkında çalışmalar yapan bir profesör.Masuda'nın açıkladığı üzere Sycamore oyun boyunca insanlardan bir kaç istekte bulunacak.Arkadaşlarınıza başlangıç Pokemonlarını teslim etmesini isteyen profesörün kendisi.Oyun ilerledikçe profesörle savaşabileceğiz.

Pokemon X & Y önceki oyunlardaki bütün Pokemonları içerecek ve sadece bazı Pokemonlar'ın Mega Evrim'i olacak.İlk nesil starterları,Lucario,Mewtwo gibi eski nesil Pokemonları... X & Y'de tanıtılan yeni Pokemonların Mega Evrim'i olmayacak.Pokemonlar Mega Evrim'e uğrayabilmek için kendilerine özel Mega Stone eşyalarını tutmaları gerekiyor.Mega Evrim durumları ayrıca savaş bitince de eskiye dönüyor.Bu değişimleri neden kalıcı yapmadınız ?

"Mega Evrimler birçok nedenden dolayı şimdi olduğu şekilde işliyor." diye açıklıyor Masuda.Pokemon X & Y'nin başka bir teması da "evrim".Aslında bu Pokemon oyunlarının ana öğelerinden biri zaten.Pokemon X & Y'yi geliştirirken bunun hakkında nasıl bir değişiklik yapabiliriz diye ekiple birlikte düşünmeye başladık.Grafik ve savaş tasarımcılarıyla iyi bir fikir bulmak için de konuştum.Aklımıza gelen bu düşünce de sadece savaş boyunca süren ve Mega Stone gerektiren Mega Evrim'lerdi.

[Resim: Mega_Mewtwo_Screenshot_4_bmp_jpgcopy.jpg]

"Mega Evrim için Mega Stone'a sahip olunması gerektiğinden bu Pokemonların başka bir savaş eşyası kullanmasını engelliyor."diye ekliyor Masuda."Rakibinizin hangi eşyaya sahip olduğunu bilmediğinizden rakibinizin stratejisini tahmin etmeniz gerekiyor.Bu da oyunlarda stratejik bir derinlik sağlıyor."

"Pokemonların savaşlarda bu şekilde güçlenip sonra normale dönmesinin daha ilginç olacağını düşündük.Oynanabirlik açısından yaklaştığımızda eğer evrimli pokemonlara kalıcı bir evrim daha verseydik çok güçlü olurlardı bu oyunun dengesini tamamen bozardı."


"Oyuna Charmander,Bulbasaur ve Squirtle başlangıç Pokemonlarını dahil etmekten bahsedersek -Profesör Sycamore ilk tanıştığınızda üçünden birini seçma hakkı tanıyor.- bu ilk baştaki planımız değildi diyor Masuda.Sonrasında ama tasarımcıların fikirlerini gördükten sonra onları oyuna dahil etmemiz gerektiğinin farkındaydık.

"Aslında onları başlangıç Pokemonları olarak eklemeyi düşünmüyorduk ama Blue ve Red başlangıç Pokemonları herzaman bizim için önemliydi." diye ekliyor Masuda.Onlara Mega Evrim vermek istediğimi biliyordum,bu yüzden tasarımcılara bu anlamda yol gösterdim.Çıkardıkları tasarımları gördüğümde onların çok iyi olduğunu düşündüm ve oyunculara bu Pokemonlara sahip olma fırsatı vermek istedim.Ayrıca Pokemon Red ve Blue'da da başlangıç Pokemonlarını bir profesörden aldığımız için bunun uyacağını düşündüm.Bu ayrıca hikayeyle de uyuşuyor,Profesör Sycamore Mega Evrim'lerle uğraştığından dolayı."

[Resim: kanto-starters-pokemon-x-y.jpg]


Pokemon X & Y ayrıca birçok görsel değişikliğe sahip.Oyundaki yerler üç boyutlu olmamasına rağmen savaşlar üç boyutlu,Pokemonların saldırıları ve saldırılar karşısındaki tepkilerde çok gerçekçi.Pokemonlar artık daha doğal seslere sahip,önceki oyunlarda faks makinesi gibi viyaklamalara sahip yapay sesler çıkartmıyorlar artık,Pokemonlara gerçek sesler verildi.Hatta Pikachu "Pika,pika" sesini çıkarıyor.

Oyuncular ayrıca karakterlerin koşma ve yürüme hızlarının arttığını da farkedeceklerdir.Masuda bunun kişisel bir ekleme olduğunu söylüyor.

"Ben hızlı yürüyen bir insanım,her zaman böyleydim." diyor Masuda gülerek." Fransa'dayken ama insanların çoğunun benden daha hızlı yürüdüğünü farkettim bu da karakterlerin yürüme hızlarını önceki oyunlardan daha da hızlandırmamız gerektiğini anladım."

Bunlara rağmen bazı şeyler hala değişmedi ve bu iyi bir şey.Pokemon yakalama ve Pokemon savaşları aynı mantıkta işliyor.Ayrıca NPC karakterlerin diyalogları hala eğlenceli ve bazen de delice.

Oyunun kullanıcı paneli ve alt ekran seçeneklerine yeni şeyler eklendi.Tamamen değiştirilmedi sadece yapılacak birkaç şeyle daha düzenlendi.Oyuncular Pokemonlarını Super Training mini-oyunlarıyla eğitebilir,Pokemon Amie'de onlarla oynayabilir ya da besleyebilir.Ayrıca diğer oyuncularla da takas ya da savaş yapabilir.

[Resim: hn2k.jpg]

"Oyunun yeni özelliklerini,oyuncuların kendi oynanış tarzını bulmalarına göre ayarladık -mesela Pokemon Amie Pokemonlarıyla iletişim kurmak,onlara oynayıp yetiştirmek isteyen oyuncular için,online oynamak isteyen oyuncular için de Player Search System ekranı bulunuyor."

Masuda oyunun akıcılığıyla da ilgili "Japonya'da farkettiğim şeylerden biri de özellikle orta okul öğrencilerinin oldukça meşgul olmaları." ."Gençler bloglar yazıyor,birçok arkadaşıyla Twitter,Facebook ve mobil oyunlarla buluşuyor.Birçok medya çeşidiyle birçok değişik eğlence seçeneklerine sahipler.Bu, insanların çok zamanı olmadığını bana düşündürdü.Pokemon X & Y'de yoğunlaştığımız şeylerden biri de oyunun temposunu arttırmak,macerayı daha akıcı hale getirmek ve Pokemon yetiştirmeyi daha kolay hala getirmekti."

Pokemon X & Y'ile birlikte Pokemon dünyası daha genişledi ve daha da detaylandı -Kalos bölgesi yüksek detaylı büyük alanlardan, renkli çevreden, karakterlerden ve seslerden oluşan bir bölge -.Oyunları Wii U gibi grafiksel olarak daha güçlü ev konsollarına getirmek birçok kişinin tahmin ettiği bir değişim olarak görülebilir ama Masuda böyle bir adımın planlarında olmadığını belirtiyor.

"Pokemon serisi Pokemonları takas etmekle ilgili ve oyunla ilgili tasarladığımız şeyler de bu konsept üzerine kurulu.Bu takas sistemi insanlar arasındaki iletişimi arttıran öğelerden biri,gerçek hayatta yerlere gidip insanlarla buluşarak savaş ve takas yapmak için elle tutulan bir cihaza ihtiyacınız var.Bu nedenden dolayı Pokemonu el konsollarına tasarladık.Bu Pokemon için önemli."

Kaynak: Polygon.com
Güzel konu. Anlatım için teşekkürler. Su an mobildeyim ama bilgisayara geçtiğimde unutmazsam rep veririm.

Edit: +2 Puan da benden. Gerçekten çok emek sarfetmişsin.