Kurallarimizi Lütfen Okuyun!

Pokémon Türkiye Çeviri Takip Bölümü!
Sezon 1 | Sezon 2 | Sezon 3 | Sezon 4 | Sezon 5 | Sezon 6 | Sezon 7 | Sezon 8 | Sezon 9 | Sezon 10 | Sezon 11 | Sezon 12 | Sezon 13 | Sezon 14 | Sezon 15 | Sezon 16 | Sezon 17 | Sezon 18 | Sezon 19
Film 1 | Film 2 | Film 3 | Film 4 | Film 5 | Film 6 | Film 7 | Film 8 | Film 9 | Film 10 | Film 11 | Film 12 | Film 13 | Film 14A | Film 14B | Film 15 | Film 16 | Film 17 | Film 18 | Film 19

Konuyu Oyla:
  • Toplam: 2 Oy - Ortalama: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EV Spread'ı Hazırlama Rehberi
#1
Merak edip bu konuya tıkladıysanız EV'lerin ne olduğunu bildiğinizi farz ediyorum. Eğer bilmiyorsanız, Linkleri görebilmek için, lütfen buraya tıklayarak kayıt olun. ve Linkleri görebilmek için, lütfen buraya tıklayarak kayıt olun. okumanızı, Pokemon analizlerini incelemenizi tavsiye ediyorum. Herhangi bir sorunuz varsa, her zaman dediğim gibi, bana PM atabilirsiniz.

Neyse, görebildiğim kadarıyla Pokemon Online/Showdown oynamaya yeni başlayanların yapamadığı ana şeylerden biri EV spread'larını düzenlemek. Pokemon analizlerinde, Smogon'da düzenlenmiş EV spread'ları bulunuyor aslında, ama takımdan takıma ihtiyacınız olan şey değişebilir, bu yüzden EV spread'larını takımınıza göre düzenlemeniz gerekebilir. Veya belki analizlerde karşınıza çıkmamış iyi bir fikir gelmiştir aklınıza, bunun için ideal EV spread'ını bulmak istiyorsunuzdur. Veya sadece takımınızı artık kendiniz düzenlemek istiyorsunuzdur. Bu rehber bunun için.

Çok zor bir şey değil aslında, sadece biraz basit matematik, biraz da hangi Pokemon'un nasıl kullanıldığını bilmeyi gerektiriyor. 5. nesil için bu konuda doğru düzgün bir kaynak bulamadığım için bu yazıyı kendim yazıyorum. Şimdi başlayalım:

1- Kullanacağınız Pokemon'u ne için kullanacağınıza karar verin.
Kullanacağınız Pokemon'un takımda ne yapması gerektiğine, saldırılarına, itemine karar verin önce. Hangi saldırıyla hangi Pokemon'lara vurmayı planlıyorsunuz? Bu Pokemon hangi Pokemon'ları yenebilsin/durdurabilsin istiyorsunuz? En önemli adım bu.

2- Pokemon'unuzun hızını belirleyin.
Smogon'a göre hangi tierde, hangi Pokemon'un genelde ne kadar hız kullandığına şuradan bakabilirsiniz: Linkleri görebilmek için, lütfen buraya tıklayarak kayıt olun. Linkleri görebilmek için, lütfen buraya tıklayarak kayıt olun. Linkleri görebilmek için, lütfen buraya tıklayarak kayıt olun. Linkleri görebilmek için, lütfen buraya tıklayarak kayıt olun. Linkleri görebilmek için, lütfen buraya tıklayarak kayıt olun.

Hız, EV verirken en önemli olan stat. HP'nizin veya SpAtk'ınızın 1 daha düşük veya 1 daha yüksek olması pek bir şey fark ettirmeyecektir. Ancak hızınızın 1 yüksek veya 1 düşük olması bütün oyunu belirleyebilir, çünkü daha hızlı olan Pokemon ilk önce hareket eder. Hızın etkisini savaşta direkt olarak görürsünüz.

Pokemon'unuzun hangi Pokemon'u geçmesi gerektiğini belirleyin, ve hız EV'sini/nature'ı ona göre ayarlayın. Bir Pokemon'u geçmek için, ondan en az 1 daha yüksek hıza sahip olmanız gerekir. Choice Scarf hızınızı 1,5 katına çıkarır, sonuç virgüllüyse aşağı yuvarlanır.

Defansı düşük sweeperlar genelde maksimum hız kullanır. Alakazam veya Dugtrio'nun HP/defanslarına EV vermeniz hiçbir işe yaramaz. Ama bir Pokemon hem ofansif hem defansif bir roldeyse (Celebi, Landorus-T, Gliscor, Rotom-W, Jirachi, Gyarados...) sadece ihtiyacı olduğu kadar hız kullanması, EV'lerin geri kalanını da defanslarına veya kullanacağı atak statına harcaması gerekir.

Burada Trick Room takımları tabii ki istisna, Trick Room takımlarında hızınızı olabildiğince düşürmeyi amaçlıyor olmanız gerek tabii ki.

3- Ofansif EV'leri belirlemek
Burada şu hasar hesaplayıcısı çok işimize yarayacak: Linkleri görebilmek için, lütfen buraya tıklayarak kayıt olun.

Bir sweeper kullanıyorsanız, genelde direkt 252 Speed, 252 Atk/SpAtk, 4 HP kullanırsınız zaten. Ama mixed sweeper'lar veya hem defansif hem ofansif bir rol oynayacak Pokemon'larda bunu belirlemek daha zor. Bir mixed sweeper'da saldırıyı sadece bir Pokemon'u indirmek için kullanıyorsanız (örneğin bir physical sweeper'da Gliscor/Landorus-T için HP Ice), yukarıdaki hasar hesaplayıcısını kullanarak sadece ihtiyacınız olan kadar EV verin. Asıl kullandığınız saldırı statına olabildiğince fazla EV vermeniz en mantıklısı. Yukarıdaki hasar hesaplayıcısını kullanırken Stealth Rock ve Leftovers'ı hesaba katmayı unutmayın.

4- Defansif EV'leri belirlemek
Oyuna yeni başlayanların yaptığı hatalardan biri, 252 Atk/252 Def/4 HP veya 252 Def/252 SpDef/4 HP gibi spread'lar kullanmak. Blissey, Chansey ve Wobbuffet gibi HP'si çok yüksek ama defansları düşük Pokemon'lar istisna olmak üzere, bir Pokemon'u tank veya mixed wall olarak kullanacaksanız her zaman ilk önce HP'sini fulleyin, sonra EV'leri defanslara ayırın. Böylece EV'lerden daha fazla verim alırsınız.

Eğer bir Pokemon'u belirli bir iş için kullanıyorsanız (başka bir Pokemon'u durdurmak için mesela), yukarıdaki hasar hesaplayıcısını kullanarak bu iş için gerekli EV'leri verin. Bu işi yapabildiğinden emin olun.

5- Küçük detaylar
Pokemon'unuzun hızını ve defansif ve ofansif EV'lerini ayarladınız diyelim. Ama dikkat etmeniz gereken birkaç küçük ayrıntı var:

- Life Orb kullanan Pokemon'ların HP statlarının 10'un katı olmadığına emin olun. Life Orb, canınızın %10'unu götürür, ama küsüratlar aşağı yuvarlanır. Yani 290 HP'si olan bir Pokemon'un her saldırıda 29 canı gider ve dolayısıyla sadece 10 kere saldırabilir. 291 HP'si olan bir Pokemon'un da yine her saldırıdan sonra 29 canı gider, ama bu sefer 10. saldırıdan sonra 1 canı kalacağı için 11 kere saldırabilir.

- Stealth Rock'a x2 zayıf Pokemon'ların HP'leri 4'e; x4 zayıf Pokemon'ların HP'leri 2'ye bölünebilir olmasın. Örneğin 312 HP'ye sahip bir Volcarona Stealth Rock'tan 2. atışınızda iner, ama 311 HP'li bir Volcarona son seferinde 1 canla yaşar.

- Substitute ve Leftovers kullanan bir Pokemon'unuz varsa, HP'sinin 16'nın tam katlarından 1 fazla olması, Leftovers'tan maksimum şekilde yararlanmasını ve 5 kere üstüste Substitute yapabilmesini sağlar. Aynı şekilde sadece Leftovers kullanan bir Pokemon'da da 16'nın katlarından 1 fazla HP hedefleyebilirsiniz. Yukarıdaki şeyler gibi kesin bir kural değil bu madde, ama hesaba katarsanız daha iyi olur.

Hesaba katmamız gereken şeyler bunlar. Unuttuğum bir şey varsa yazın, ekleyelim. Neyse, istiyorsanız öğrendiklerimizi bir örnekle pekiştirelim:

650.png Mienshao. Bir lure olarak Mienshao kullanmaya karar verdik, saldırılarını da Hi Jump Kick/Grass Knot/HP Ice/U-Turn olarak kullanacağız. Itemi Life Orb. Bu setle Mienshao hem normal görevini gerçekleştirebiliyor, hem de Hippowdon, Celebi, Donphan, Gliscor, Jellicent, Landorus-T gibi physical wall'ları indirerek takımdaki diğer üyelerin sweep'ini kolaylaştırabiliyor.

Şimdi, Mienshao'nun hızına baktık: Maksimum 339 olabiliyor. Linkleri görebilmek için, lütfen buraya tıklayarak kayıt olun. ve Linkleri görebilmek için, lütfen buraya tıklayarak kayıt olun. bakıyoruz: maksimum hız kullanmamız biraz mantıksız olur, çünkü Mienshao zaten çok kullanılan bir Pokemon değil, rakip Mienshao'yla aynı hıza ulaşmak gerekli bir şey değil. Hangi hızı hedeflememiz gerektiğine bakıyoruz, aşağı iniyoruz... En mantıklı şey 334 hıza ulaşıp Jolly Garchomp'u geçmek. Pokemon Showdown/Online'ı açıp bakıyoruz: Bunun için 232 hız EV'si ve +Hız veren bir nature kullanmamız gerekli. Naive (+Speed -SpDef) nature'ı kullanalım, Mienshao'nun SpAtk'ını düşürmemiş oluruz.

Mienshao'nun kullanacağı ana stat atağı, o yüzden 252 Attack ve geri kalan 24 EV'yi SpAtk'a verelim. Bakalım Mienshao bir lure olarak görevini yapabilecek mi?

252 Atk Life Orb Mienshao Hi Jump Kick vs. 252 HP / 4 Def Hippowdon: 231-274 (55 - 65.23%) -- guaranteed 2HKO after Stealth Rock
24 SpA Life Orb Mienshao Grass Knot (120 BP) vs. 252 HP / 4 SpD Hippowdon: 289-341 (68.8 - 81.19%) -- guaranteed 2HKO after Stealth Rock
252 Atk Life Orb Mienshao U-turn vs. 252 HP / 0 Def Celebi: 385-458 (95.29 - 113.36%) -- guaranteed OHKO after Stealth Rock
24 SpA Life Orb Mienshao Grass Knot (100 BP) vs. 252 HP / 0 SpD Donphan: 278-328 (72.39 - 85.41%) -- guaranteed 2HKO after Stealth Rock
24 SpA Life Orb Mienshao Hidden Power Ice vs. 252 HP / 0 SpD Gliscor: 328-390 (92.65 - 110.16%) -- guaranteed OHKO after Stealth Rock
24 SpA Life Orb Mienshao Grass Knot (100 BP) vs. 248 HP / 0 SpD Jellicent: 177-211 (43.92 - 52.35%) -- 79.69% chance to 2HKO after Stealth Rock
24 SpA Life Orb Mienshao Hidden Power Ice vs. 200 HP / 0 SpD Landorus-T: 312-369 (84.55 - 100%) -- 75% chance to OHKO after Stealth Rock

Evet, Mienshao bu Pokemon'ların hepsinden daha hızlı ve Jellicent hariç hepsini en az 2 vuruşta indirmeyi garantilemiş. Peki, Jellicent'i indirmeyi garantilemek istesek kaç SpAtk EV'si kullanmamız gerekir? Deniyoruz, ve cevabın 80 olduğunu görüyoruz:

80 SpA Life Orb Mienshao Grass Knot (100 BP) vs. 248 HP / 0 SpD Jellicent: 190-224 (47.14 - 55.58%) -- guaranteed 2HKO after Stealth Rock

Jellicent'i yenmeyi çok önemsiyorsak Atk'tan biraz SpAtk'a EV kaydırabiliriz, ama bu asıl saldırılarımızın -HJK ve U-Turn- gücünü azaltacaktır. Yani kullanmamız gereken spread'ları 232 Speed/252 Atk/24 SpA veya Jellicent takımımız için problemse 232 Speed/80 SpAtk/196 Atk olarak bulduk. Tesadüfe bakın, ilk spread Smogon'un önerdiğinin aynısı! :)

Şimdilik bu kadar. İlgilenen olursa ikinci mesajımda birkaç örnek daha yapıp, sizin EV spread'ı oluşturacağınız bir quiz hazırlamak istiyorum. İyi oyunlar! :)






Herhangi konuyla ilgili bir sorunuz varsa bana PM atabilirsiniz :)
Ara
 

Mesaj Atarken Uyulması Gereken Kurallar!
1)- Lütfen yeni bir konu açmadan önce, açmak istediğiniz konunun sitemizde olup olmadığına dair Arama yapınız.
2)- Konu başlıklarının konu ile alakalı olmasına özen gösterelim. (acil,yardım,lütfen, ! :) vb. gibi cümle ve işaretler kullanmayalım.
3)- Konularda, arka arkaya (flood) mesaj atmayalım.
4)- Bu kurallara uymayan, kişi veya kişiler, uyarı verilmeden belirli bir süreliğine veya süresiz olarak forumdan uzaklaştırılacaktır!
5)- Spoiler eklemek için [spoiler][/spoiler] kodunu kullanabilirsiniz.

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi

© PT PT-LiveForever | Pokemon Türkiye 2008-2016 | 
Theme Edit & Translate : m-t-n91
Banner : tlhGS   

PokemonTurkiye.Com bir fan sitesidir ve resmi hiçbir bağı yoktur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletisim linkimizden bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Sitemize ait makalelerin her hakkı saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.
Pokémon © 1995-2016 Nintendo/Creatures Inc./GAME FREAK inc. TM, ® and Pokémon character names are trademarks of Nintendo.

En İyi Performans İçin: Mozilla Firefox Google Chrome

Pokemon Türkiye 2016